Monday, December 8, 2008

pengorbanan yang mulia....aaahhhhh....

allahuakhbar...allahuakhbar..........


demikian laa bunyi takbir memuji kebesaran ilahi di hari yang mulia ini....seruan mulia yang memecah kedinginan dan kesunyian pagi yang damai dan sejuk..(pagi nie hujan lebat..huuhhuuu..)....

tersedar aku dari lena yang best amat selepas 66 kali abah masuk bilek mengejutkan anak sulungnya yang pada hari ini ntah mengape terase sangat liat nak bangun pagi.....(tapi aku bangun jugop ek...lambat sikit je...)



seusai mandi dan menunaikan solat subuh yang jelas telah jauh meninggalkan waktu yang sepatutnya....aku terus menuju ke almari yang menempatkan bebaju yang akan aku kenekan ke tubuhku ini..selepas 6600 saat termenung..aku mengambil keputusan utk menyarong baju melayu hitam menawan ke badan yang berisi ini....turut same menjadi pilihan hati adalah sehelai kaen pelekat warna biru utk dipadankan dengan baju melayu tersebut..perrrgggghhhh....smart sungguh aku..hehehehe...



bersame kaum lelaki yang ade di rumah menuju ke suraw menunaikan solat sunat aidil adha....sangat berbangga kerana tahun nie dapat aku bersolat dalam kawasan suraw..woohoooo..selama nie dapat solat kat luar je.....ramai sangat orang....mungkin faktor hujan yang lebat menyebabkan tak ramai orang ke suraw hari nie....rata2 penduduk di kampung aku memiliki motosikal..mungkin faktor nie laaa yang menjadikan suraw agak lengang hari nieee....uhhhmmmmm.....



selepas solat...tibalah aktiviti menyembelih korban....alhamdulillah..tahun nie family aku dapat melakukan ibadah korban dengan jayanya....huhuhuh...seramai 3 ekor lembu bejaye dikorbankan pada hari ini......semoga allah menggolongkan kami dalam golongan yang ikhlas...insya-allah.....

berikut......disenaraikan beberapa gambo semase proses pengorbanan berlaku........ :)



para lembu sebelum dikorbankan....masing2 masih control macho dan ade juge yang cube menunjukkan kegagahan apabila bertegas utk tidak merelakan diri sendiri dijadikan korban.....


lembu A








lembu B







lembu C





lembu yang degil tersebut....









namun..takdir menentukan mereka tetap menjadi korban..semoga roh mereka dicucuri rahmat...insya-allah....





hasil akhir...

p/s : hmmmm...daging lembu memang sedap di makan..huhuhuhuu...

3 comments:

noidentity said...

ape ko letak gambar lembu kena sembelih..

kesian kat dia!!!

kejam!

Anonymous said...

hehehe..utk pengajaran umat...jangan nakal2 semase kehidupan..pakai helmet mase naek moto...haaa..insaf tak??

aiMo0o said...

mohammad akhmal...
wuuuuu =C
lembu kot...
wuuu =C